Muhteşem Ev Dekorasyonu

Ev Dekorasyonu


Yüksek Mimar Turhan Kaşo’nun, hiçbir yapısında abartıya yer yok. Projelerinde ise yapıların tabiat ve çevresi ile bütünleşmesi hususunda gösterdiği titizlik, iddia ve özellikle doğaya Saygısının daima ön planda olduğu biliniyor. Mimar, tüm bu özelliklere, fonksiyonellik ve kullanımdaki ergonomiyi de ustalıkla eklemeyi ise asla unutmuyor.


Mimari projesi ve iç mimari çözümlemeleri Yüksek Mimar Turhan Kaşo tarafından yapılan mekan, başarılı Mimar’ın, büyük mimari birikim ve deneyimlerini eşsiz bir uyumla bir araya getirdiği muhteşem bir uygulama olarak karşımıza çıkıyor. Mimarın, 1960 yılında projesini yapmış olduğu, altı daireli bir apartmanda bulunan bu özel evde, mimarinin; insan hayatını nasıl güzelleştirdiğini, nasıl doğayla bütüleştirebildiğini, nasıl daha konforlu hale getirebildiğini ve nasıl sanatsal bir biçimde yorumlanabildiğinı görüyoruz.


ev dekorasyonu


İstanbul, Bebek, Ayşesultan Korusu’ndakl, 1960 yapımı, alt daireli bir apartman. Vadide, bir kayalık bölüme arkasını vermiş, güneye bakıyor. 50 yılı aşkın çam ağaçları ve Boğaz’ın ünlü erguvanlarının çepeçevre kucakladığı mekânın özelliği; yeşil bir kucaklayış içinden, Bebek Koyu’nu ve Boğaziçi’ni görmesi. Boğaziçi Köprüsü ise tam karşıda bir panorama…


Bu oldukça meyilli topografyada yer alan 220 m2 alana sahip dairenin, önemli bir özelliği ise bir yanından bahçesi ile kucaklaşıp, yaşam bütünlüğünü Boğaz manzarası ile birlikte dairenin içine alırken diğer bir yandan bunu bahçeyle birleştirebilmesi.


ev dekorasyonu


Doğa, yaşam alanı ile bütünleşiyor


Y. Mimar Turhan Kâşo, bu temel özelliği yaratmaya, dışandaki yeşilliği, ön cepheden yaşam alanı içine almakla başlamış. Çam ağaçlarını balkondaki duvara, nefti renkte bir doğal taş kaplayarak almakla kalmayıp, salon içine de yine, iplikli, teks-türlü bir duvar kâğıdı ile ama yine aynı neft rengi ile taşımış. Binanın mevcut, yine koyu yeşil cam mozaik malzemeleri, silinerek ve bütüne saygı ile muhafaza edilmiş. Panoramik, 460 cm boyundaki camın önünde yer alan XV. Luı koltuklar ise antika.


Resimlerde görülmeyen stor perdeler, gizli yuvalarında ve otomatik olarak hareket etmekte, istenildiğinde güneşin salona girmesini engellemekte ama seçilen materyal türü bakımından yine dış dünya ve eşsiz manzara rahatlıkla görülebilmekte. Bu stor perde yuvalan arasından inen sinema perdesi ile salon, keyifle tv veya video izlenebilecek bir alana dönüşüyor.


Salonun içinde, arka duvarda kaplanmış olan taş, özel olarak getirtilmiş ve içinde sedefleri, pınltılan olan bir Hint Kayrağı. Mimar, bu özel taşı adeta bir sanat eseri olarak görüyor. Gereksiz süslemeler ve her duvarda resimler vs. projede kesinlikle yer almıyor. Bu tür malzemeler, mekanı bütünleyen ve kendi iç özellikleri olan bir anlayışla seçilmişler.


ev dekorasyonu


Doğal malzemelerin birlikteliği


Dıştan mekanı kavrayan bu taş malzemelerin salonun içinde buluştuğu, kucaklaştığı bölgede bu sefer ahşap panolar ve bünyesinde oluşturulmuş kütüphane, raf sitemleri bir anlamda kontrast teşkil ederken, tabii malzeme olarak da devamlılığı sürdürmekte.


Femınen koltuklar ve maskülen bir kanepe


Salonda, femınen karakterdeki gümüş rengi varaklı XVI, Lui koltuklar Mimarın, siyah, bej, krem renklerden oluşan, oldukça maskülen çizgili kumaşla kapladığı Smania marka kanepe ile grup teşkil etmekte. Orta sehpa ise eskitilmiş, bir nevi zeytin ağacı üzerinde koyu kahve, damarlı bir mermer kadar tabii görünüyor.


Salonda kullanılan zemin malzemesi, Bubinga Parke; sıkıştırılmış masif bambu. Bu arada duvar panolarında, kapı ve kütüphanede kullanılan kaplama ise tik. Mat saten cila ile bitirilmiş. Salondaki duvar kağıdının alt kısmındaki 10 mm kalınlıkta ve 10 cm yüksekliğindeki süpürgelik cam olarak uygulanmış. Duvarın 2eminle birleşmesinde, bir ara malzemenin “çizgi” yapmaması endişesi ile çok değişik ama başarılı. Mekanda bulunan klasik tablolar: Hoca Ali Rıza, Halil Paşa, Nazmı Ziya, Ahmet Ziya Akbulut, Rifat Çeteci gibi ünlü Türk ressamlarına ait.


Ebeveyn Yatak Odası, yaşam alanı ile bütünleşiyor


Ebeveyn Yatak Odası, bir kayar ve katlanır ahşap, camlı sistemle salon bölümünden ayrılabilmekte. Bu projenin en enteresan ve Mimar’ın da dediğine göre çalışma hayatı içinde ilk kez ortaya koyduğu gelişme, çok dikkati çeken ve oldukça “akıllı” bir çözüm. Bu bölüm istendiğinde istirahat, uyku sırasında kapalı veya gün boyu tamamen açık kalabilmekte. Kısacası Yatak Odası, tüm salonu birlikte yaşamakta. Ev sahipleri bu sistemi sadece çok özel durumlarda, evde yabancı misafir olduğunda vs. kapatıyor ve sürekli yaşamın içinde olmanın farkını yaşıyorlar.


Yatak odasının, genel yaşama açılımında dış manzarayla bütünlük sağlayan ve Bebek Koyu’nu da içine alan pozisyonu çok alışılagelmiş değil. Resimde görülmeyen sol kısımda ise hasır kaplı sürme gardroblar yer almakta ve mekanla bütünleşmişler. Evin genelinde temel renkleri teşkil eden gri bej, kahve ve soluk gri, nefti yeşil hakimiyeti devam ediyor. Islak hacimlerde ve antre, koridorda ise beyaz. 60/ 60 ve t20/60 Granitler, Fiandere, banyo ve mutfakta ise duvarlarda devam etmekteler.


ev dekorasyonu


Tv ve Çalışma Odası


Evin bahçeye açılan bölümündeki TV odası, aynı zamanda çalışma odası fonksiyonunda. Renkler bu hacimde daha dingin. Misafir banyosunun üzerindeki yüksek tavan, bir yüklük olarak değerlendirilmekle. Yüzüne aplike edilen kapak sistemi, mekana da ayrıca boyut kazandırmakta. Duvardaki yazılar aileye ait Osmanlı dönemi bazı berat vs. belgeler. Natürmort ise Edip Hakkı Köseoğlu.


Son derece estetik ve işlevsel bir mutfak


Mutfakta projenin bütününde hakim olan renkler devam ederken, tik kaplamalı tezgah altı dolaplar, fildişi renkteki parlak, kısmen transparan camlı lake asma dolaplarla bütünleştirilmiş.


Boy dolaplarında ise vizon renk eklenmiş. Mekanın tavanında teşkil ediîen yükseltilmiş havuz, emiş fanları ile kokuları dışarı itmekte. Tavan havuzunda yine gizli led ışıklar, duvarlardaki camlı rafların içinde, ince beyaz floresan aydınlatma kaynakları mevcut. Metal aksam mat krom olup, daire yine bu kısımdan da arka bahçeye açılmakta.


ev dekorasyonu


Koridorda tik kaplama ve kayar, sürme kanatlar


Projenin öndeki manzara ve yandaki bahçesi ile birleşmesi için plan şemasında, adeta villa düzeninde bütünleşmesine özen gösterilmiş ve kısa bir koridor ile bağlanmış. Görülen hacimde, sol taraf, salondan başlayan tik kaplama anlayışının devamını diğer tarafa bağlarken, özel tasarım, krem renkteki kayar sürme kanatlar arkasında ise evin genel dolap ihtiyaçları önemli ölçüde çözümlenmiş.


Asma tavanlardaki yumuşak aydınlatma armatürleri, zemine çok yakın noktada ve tik paneller üzerindeki led kaynaklarla mekanı sarmalamaktaIar. Tik paneller üzerindeki orijinal sulu boya resimler, Osman Asaf’a ait.


ev dekorasyonu


Bahçeyi ve Boğaz’ı yaşayan bir banyo


Banyo, yatak odası alanına bağlı, yan bahçeye açılım ile de mekanın istanbul Boğazı ve bahçe bütünlüğünü sağlamakta. Tüm pencereler yere kadar ve hepsi de elektrik kumandalı panjurlarla emniyeti tam olarak sağlamakta. Banyo dolapları da yine, her noktada oiduğu gibi mimarın özel tasarımı. Parlak lake kapaklar, fildişi renk ve cam raflarla beslenmiş. Mekanda, duş kabini de yine özel detaylı Dura Cam kanatlı ve Vitra 100/100 tekne montajlı. Alçıpan asma tavanlardaki gömme aydınlatma armatürleri bir kısmı mimarın özel talepleri doğrultusunda imal edilmiş.


Her mekanda olduğu gibi bu bölümde de aydınlatmalar hep farklı renk ve tonlarla ve değişik ışık kaynakları ile düşünülmüş, Gizli tavan arası aydınlatmaları ile duvarlardan kopartılan mekan, diğer taraftan da yer yer duvar-zemin birleşimlerinde konuşlandmlmış led ışıklarla pekiştirilmiş. Işıklar, aynı zamanda yüzeylerin yıkanmasında ve canlılık getirilmesinde de çok başarılı.


ev dekorasyonu


Misafir banyosu


Sözü edilen temel renklerin bu hacime intikalinde zemin, benzeri kayrak taşı ile döşenirken, duş kısmına da yükseltilmekle konseptin bütünlüğü, benzeri ama açık tonda, üzerinde dore çiçek desenleri olan vinyl kağıtla bütünlenmiş. Ailenin eski bir varak aynası ile antik çiçek sehpası, evin hanımının isteği ile kulanılmış. Evdeki tüm vitrifiyeler beyaz. Kullanılan hiçbir armatürde abartıya kaçılmamış, hepsinde fonksiyonellik ön planda tutulmuş. Diğer banyo ve mutfakta fildişi renkte seçilmiş olan tezgahlar, bu hacimde aksine koyu renk olarak ele alınmış.


ev dekorasyonu


Ağaçlarla çevrili bir akvaryum


Villanın arka, yan bahçeye açılan kısmındaki kış bahçesi aynı zamanda TV odası ile bütünleşiyor. Koyu yeşil renkli, bu yapının da tasarımı yine Y. Mimar Turhan Kâşo tarafından yapılmış. Uygulama ise Alman Mmal firmasına ait.


ev dekorasyonu


Mekanın ortasında asılı Viyana avize ailede uzun süreden bu yana bulunan bir hatıra. Tamamen ağaçlarla çevrili, adeta bir akvaryumun içinde yer alan bu kış bahçesinin en önemli özelliği, güneşi içeri direkt olarak almıyor olması ve dökülen yaprakların cam üzerinde yarattığı desen. Tabii, Mimar’ın beklediği ve tercihi olan muhteşem bir sonuç.


ev dekorasyonu


Tik oturma elemanları bütünün bir parçası gibi Basit tik oturma elemanları, bütünün bir parçası olarak uyum içinde. Kış bahçesini daire ile sarmalayan minik konsol, aynı zamanda çiçekleri taşıyor. Ağaç gövdeleri ile zeminlerde uygulanan kayrak taşı kaplamaları ve yerlere dökülen yapraklar, projenin olmazsa olmazları.


ev dekorasyonu


Kayar Sürme Kanatlı Dolaplar: Profil Dizayn
Vitrifiyeler: Duravit
Seramikler ve Hint Kayrakları: Granit Center
Tesisat Armatürleri: Grohe Kayrak
Taş Kaplamaları: Ülker Yapı
Aydınlatma Armatürleri: Platform Aydınlatma

0 Yorum : 12.21.12